Fraud Blocker

ייפוי כוח מתמשך – לשמור על זכויותיך כשלא תוכל לעשות זאת בעצמך

האם אי פעם חשבת מי ידאג לשמור על זכויותיך או רצונותיך אם חלילה לא תוכל.י לעשות זאת בעצמך?

החיים הם בלתי צפויים, אנשים נקלעים לכל מיני מצבים בהם הם מאבדים את יכולתם לקבל החלטות על חייהם – בין אם בגלל פציעה בתאונה, מחלה, מצב רפואי כזה ואחר, לעיתים יחוו מוגבלות שכלית העלולה לפגוע בכושר השיפוט שלהם.

מורכבות הפניה לאפוטרופוס

החוק אומר שבמצב בו האדם חסר אונים ואינו כשיר לקבל החלטות על חייו, יש לפעול למינוי אפוטרופוס. האפוטרופוס אחראי לקבל החלטות בענייניו הכלכליים או הבריאותיים של החסוי. ככל, שאין לחסוי קרובים שיכולים להתמנות כאפוטרופוס לענייניו, ממונה אפוטרופוס מטעם המדינה.

פניה לאפוטרופוס היא פעמים רבות תהליך ארוך ומייגע שדורש הסכמה מלאה של כל בני המשפחה, וכן ההליכים המשפטיים הכרוכים בו ארוכים ומורכבים ביותר, האפוטרופוס הממונה חייב לדווח, מעת לעת, לאפוטרופוס הכללי על פעולותיו ברכושו ובכספו של החסוי.

ייפוי כוח מתמשך מהו?

ייפוי כוח מתמשך שנקבע בחוק נועד כדי לוודא שרצונותינו יתבצעו.

מסמך זה מהווה הבעת רצונך בעודך בחיים, כשעדיין הנך בר דעת.
למעשה, אתה הוא זה שקובע איך מתי ומי ינהל את רכושך וכספך ואת ענייניך הרפואיים .
למשל, האם במצב סיעודי, תרצה להמשיך לחיות בבית עם מטפל או אולי תרצה לעבור למוסד ולאיזה מוסד, לאן תרצה לנתב את הכנסותיך ואיך תרצה שישתמשו בהן וכיו”ב.

למה צריך ייפוי כוח מתמשך?

לצערנו, גם בגיל צעיר עלולים להיות מושבתים עקב תאונה, מחלה, שבץ, אפילו תחילת דמנציה, או בעיות קוגניטיביות שאינן מאפשרות קבלת החלטות.
האפוטרופוס הכללי אומנם ממונה על שמירת זכויותיך בכל הקשור לבריאותך ולנכסיך, אך כשמישהו זר מנהל את חייך, יש לכך השלכות כבדות משקל.

התועלות של ייפוי כוח מתמשך

כשאתה עדיין כשיר ובחיים, אתה יכול להכתיב החלטות בריאותיות וכלכליות למיופה הכוח שאתה בוחר, למעשה אתה כותב את עתידך ליום שכבר לא תוכל להחליט בעצמך על עצמך.

יש לכך משמעות עליונה, מפני שבמנגנון מינוי אפוטרופוס על ידי בית המשפט, להבדיל מיפוי כח מתמשך, אתה כבר נמצא במצב שאין לך שליטה על זהות האדם שימונה כאפוטרופוס שלך ולא בטוח שהיית בוחר בו במודע לטפל בך ובעניינך.

ייפוי כוח מתמשך

ייפוי כוח מתמשך כולל הנחיות מוגדרות וברורות באלו עניינים מוסמך מיופה הכוח לפעול בשמך, בענייני רכוש כמו גם בעניינים אישיים ורפואיים, ואף יכול לאפשר למיופה הכוח שיקול דעת עצמאי.
בנוסף, ניתן להחליט מהו היקף הסמכויות והאחריות של כל אחד ממיופיי הכוח וכן מי יוכל להכריע במקרה של מחלוקת ביניהם. כאמור, ניתן למנות מיופה כוח אחד או יותר ולחלק ביניהם את הנושאים כראות עינינו.
לאחר עריכת המסמך יש להפקיד אותו אצל האפוטרופוס הכללי.
ישנם נושאים בהם למיופה הכוח ישנם עדיין גבולות ברורים, בהם יזדקק לאישור מבהמ”ש.

ייפוי כוח מתמשך ניתן לערוך, אצל עורך דין שהוסמך לכך בלבד.
עו”ד רבקה רביד רובין בעלת ניסיון מקצועי רב ומוסמכת לעריכת ייפוי כוח מתמשך.

עד כה ליוותה עו”ד רובין באופן אישי ובהצלחה משפחות רבות עד לסיום מלא של הטיפול בנושא זה.

משרדנו הוא משרד בוטיק המוביל אישית את הלקוח צעד אחר צעד עד להצלחה מלאה תוך מתן פתרונות יצירתיים ומקצועיים.

המאמר נכתב בלשון זכר אך מיועד לכל המינים.

ייפוי כוח מתמשך

למידע נוסף וייעוץ,
צרו אתנו קשר