Fraud Blocker

ייפוי כוח מתמשך

מה זה ייפוי כוח מתמשך ?

ייפוי כוח מתמשך הוא מסמך משפטי חיוני המאפשר לאדם בגיר, מעל גיל 18 הצלול בדעתו לקבוע מראש מי יטפל וינהל את ענייניו בעתיד במידה והוא עצמו יאבד את יכולתו לקבל החלטות בשל פגיעה ביכולתו הקוגניטיבית בין אם בגלל פציעה, מחלה (דמנציה, אלצהיימר), או מצב רפואי אחר.
מסמך זה הוא בעל חשיבות עליונה כאשר תכליתו היא לוודא שזכויותיך ורצונותיך יישמרו גם במידה ולא יתאפשר לך לנהל אותם באופן עצמאי.

האדם שנותן את ייפוי הכוח המתמשך נקרא “ממנה” (מייפה כuח).
הממנה הוא זה אשר רשאי להגדיר אילו החלטות כלכליות ורפואיות יתקבלו בענייניו בשעת הצורך ולמנות מיופה כוח אשר יהיה מוסמך בעתיד לפעול בשמו על פי ההגדרות של ייפוי הכוח כשהוא לא יוכל לקבל החלטות בענייניו.  זוהי דרך מצוינת בה הממנה מבטיח שכל ענייניו הכלכליים והבריאותיים ינוהלו לפי האופן בו הוא מחליט עליו מראש.

הממנה יכול להחליט מי יהיה הממונה (מיופה כח) על ענייניו. יכול למנות אחראי אחד או  יותר לצורך קבלת החלטות הנוגעות לגופו ומצבו הרפואי וכן לצורך קבלת החלטות כלכליות.
לממנה יש מגוון אפשרויות, הוא יכול למנות ממונה אחד על החלטות הנוגעות לגופו וממונה אחר שיהיה אחראי להחלטות כלכליות הנוגעות גם לרכושו, למנות שניים שיהיו ממונים יחד, או אפילו למנות “מפקח” שיבדוק שאכן בקשותיו ימולאו על ידי אותם ממונים שקבע.
האדם הממנה רשאי לקבוע כי מיופה הכוח יהיה בפיקוח האפוטרופוס הכללי או יהיה חייב לדווח לגורמים מסוימים על פעולותיו.

למה כדאי לעשות ייפוי כוח מתמשך?

על פי החוק האפוטרופוס הכללי הוא שממונה על ידי המדינה במצבים אלו. אך למרבה הצער, בתקופה הקשה ביותר בחיינו, כאשר יקירינו אינם כשירים לקבל החלטות, אנחנו נאלצים לפנות לבתי משפט ולבקש להתמנות כאפוטרופוס לענייני גוף ורכוש שיש צורך לבצע עבורם.
אנו צריכים להיעזר בעובדים סוציאליים ולמסור לאפוטרופוס הכללי, מעת לעת, דו”ח מפורט על כל  פעולה כלכלית שעשינו ברכושו ובכספו של החסוי.
כדי למנוע את המצבים המורכבים הללו יצר המחוקק את ייפוי הכוח המתמשך, במסמך זה האדם המצווה יחליט אם אדם אחד או יותר יטפלו בענייניו, כשניתן לחלק את הנושאים ביניהם לפי חלוקה שהוא יקבע מראש, בנושאים הכלכליים, האישיים או הרפואיים, בצרכיו היומיומיים של האדם, במקום מגוריו וכן באיזה אופן יטפלו בהם.

בדרך זאת ניתן להבטיח כי לא אדם זר ינהל את ענייניו וכי תהיה לו האפשרות לקבוע מראש אילו החלטות יתקבלו בעניינים כלכליים ובריאותיים הנוגעים לו.
עם זאת, לצד סמכויותיו הרבות של מיופה הכח, המחוקק יצר מנגנוני הגנה על מנת למנוע ניצול לרעה של הממנה על ידי מיופיי הכח שקבע.

מתי מופעל ייפוי כוח מתמשך?

ייפוי הכוח המתמשך נכנס לתוקפו בדרך כלל, באמצעות חוות דעת רפואית המעידה כי הממנה אינו כשיר יותר לקבל החלטות לגבי חייו מהסיבות שמנינו.

הממנה יכול לכלול הנחיות מקדימות מפורטות לזמן שייפוי הכוח ייכנס לתוקף ומתי יפקע תוקפו. לאחר עריכתו וחתימתו על ידי הממנה וכל מיופי הכוח מטעמו, מפקיד עורך הדין את המסמך במערכת האפוטרופוס הכללי, שם נבדק וניתן אישור הפקדה.

עם הפקדתו הרשמית, ייפוי הכוח “רדום” עד הפעלתו, בדרך כלל, על ידי אחד ממיופיי הכוח עקב מצבו הרפואי של הממנה.

מי יכול לערוך ייפוי כוח מתמשך ?

ייפוי כוח מתמשך ניתן לערוך, רק אצל מי שהוסמך לכך על ידי המדינה.
עו”ד רבקה רביד רובין בעלת ניסיון רב ומוסמכת לעריכת ייפוי כח מתמשך. עד כה ליוותה עוה”ד רביד באופן אישי ובהצלחה משפחות רבות עד לסיום מלא של הטיפול בנושא זה.
משרדנו הוא משרד בוטיק המוביל אישית את הלקוח צעד אחר צעד עד להצלחה מלאה תוך מתן פתרונות יצירתיים ומקצועיים.

 

המאמר נכתב בלשון זכר אך פונה לכל המינים

למידע נוסף וייעוץ,
צרו אתנו קשר